Degerli Kullanicilarimiz; Okudugunuz, takip ettiginiz, izlediginiz Kliplere Dusuncelerinizi Yorum olarak bildirmekten kacinmayiniz. iyi veya kotu mutlaka yorum yapmaya calisiniz. Editorler olarak bizde sizin isteklerinize yazdiginiz Yorumlari ele alarak Ekleme/Duzeltme Yapabilelim. Lisem.Net Editorleri

Kolesterol düşürmek için ne yapabilirsiniz?

Gonderen 04 Ocak 2009

Antep fıstığının kötü kolesterol olan LDL’i düşürdüğü ortaya çıktı…

Gaziantep’te yapılan bilimsel bir araştırmada, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önlediği, kolesterolü düşürdüğü belirlendi.

Gaziantep Üniversitesi’nden (GAZÜ) bir grup bilim insanı tarafından gerçekleştirilen çalışmada, bir ay boyunca Akdeniz diyeti uygulanan 32 erkeğe daha sonra aynı diyetle birlikte bir ay boyunca da 100 gram Antep fıstığı verilerek kan örnekleri alındı.

Kan örnekleri üzerinde yapılan incelemede, Antep fıstığının kolesterol düşürücü etkisinin yanı sıra damar tıkanıklığı ile antioksidan etkisi incelendi. Antep fıstığının damar tıkanıklığını önleyici etkisi olduğu belirlenirken, bu etkinin cevizden daha fazla olduğu da ortaya çıktı. Antep fıstığının kötü kolesterol olarak isimlendirilen LDL’yi düşürdüğü, insan vücuduna zararlı toksinleri engelleyen antioksidan miktarını artırdığı beilirlendi.

bookmark bookmark bookmark bookmark

İlgili Diğer Konular




Bu yaziyi yazan:

unknown - who has written 7562 posts on Lisem.Net – Sohbet, Chat, Muhabbet.


Yazarla iletisim

Yorum Yaz

Chat | Sohbet