Antep fıstığının kalbi koruduğu, kötü kolesterolü düşürdüğü ve diyabeti önlediği tespit edildi.
Gaziantep Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, Antep fıstığının kalbi koruduğu, kötü kolesterolü düşürdüğü ve diyabeti önlediği, kilo aldırmadığı ve kansere karşı koruyucu etkisi tespit edildi.
Doymamış yaÄŸ asitleri açısından zengin olan ve kolesterol içermeyen Antep fıstığı kalp saÄŸlığını koruyor. Antep fıstığı damar yapısını düzenliyor ve damarda yüzde 33 oranında geniÅŸleme saÄŸlıyor. Her gün 100 gram kavrulmuÅŸ Antep fıstığı yenilmesi durumunda kötü kolesterol LDL’nin yüzde 12 oranında düştüğü, kan glukozunun yüzde 10 oranında düştüğü ve diyabete karşı koruyucu olabileceÄŸi tespit edildi.
Zengin demir, B vitaminleri ve kalsiyum içeriği sayesinde Antep fıstığı kansızlığı önlüyor. Kilo alımına neden olmadığı belirtilen Antep fıstığı, yüksek antioksidan içeriği nedeniyle bazı kanser türlerine iyi geliyor. Prof. Dr. Cahit Bağcı önderliğinde yapılan bu araştırmanın, dünyada birçok tıp dergisinde yayımlandığını bildirdi.




